فروش فایل سنجش و دانش

دانلود فایل تحقیق و جدیدترین منابع کنکور 95 کارشناسی ارشد و دکتری سنجش و دانش همه رشته ها مدیریت حسابداری

اطلاعیه فروشگاه

پشتیبانی کامل : 09124404335

تحقیق در مورد افسردگی و راه های مقابله با آن

 

فرمت فایل:word



تعداد صفحات:19

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

مقدمه:

    در زندگي هر فردي فراز و نشيبهايي وجود دارد. اين فراز ونشيبها تا وقتي كه  بيش ازاندازه نباشند موجب مي شوند زندگي ما جالب وچالش انگيز شود. امازماني كه به طوراستثتايي احساس افسردگي و غمگيني مي كنيد يا زماني كه براي   يگ دو ره طولاني بي حوصله و گرفته هستيد ، لازم است وضعيت را ارزيابي كنيد و به دنبال پاسخهاي مقايسه اي باشيد.

علايم افسردگي

    انجمن روانپزشكي آمريكا (1994) اظهار مي دارد كه ممكن است افراد دچارافسردگي باليني به مدت 2 هفته يا بيشتر علايم زير را تجربه  كنند.                                                                       $ تغيير اشتها  يا كم اشتها مي شوند و وزن از دست مي دهند و يا پر اشتها ميشوند

$ بي خوابي يا خواب بيش از معمول  و كاهش انرژي

$احساس بي ارزشي ، خود سرزنشي يا گناه زياد وكاهش توانايي تفكر يا تمركز

$افكار تكراري در باره مرگ ، افكار خود كشي

عوامل زير بنايي افسردگي

   تعدادي از پژوهشگران وجوه  مشترك افرادي را كه به احتمال  زياد  افسرده 

مي شوند  شناسايي  كرده اند.و معتقدند  افرادي كه از افسردگي  رنج  مي برند

سبك هاي زير به صورت عادت  در مي آيند .آنها بايد ياد بگيرند به خاطر حفظ

سلامتي خودشان  از اين سبك ها دست بردارند .

وابستگي غيرواقع بينانه به ديگران: افراد افسرده عزت نفس خود را به تاييد ديگران مي دانند.

برخوردار نبودن از سيستم حمايت اجتماعي: افراد مستعد افسردگي بيشتر

درونگرا و منزوي هستند. آ نها از مهارتهاي لازم براي حفظ روابط حمايت كننده

استنفاده نمي كنند.

  یک تمرکزبر خود افسرده ساز:افراد افسرده  ساز ذهن  خود را با  مسايل

منفي مشغول مي كنند وهرگز راهبردهاي مقابله اي خود را تحقق نمي بخشند.

آسيب پذيري كمال گرايانه: افراد افسرده اصرار دارند كه كامل باشند وچون

كامل نيستندخودشان را بي ارزش و  زندگيشان را بيهوده تلقي مي كنند.

   -كنترل بيروني: افراد افسرده فكر مي كنند رويدادهاي مهم زندگيشان خارج از

كنترل آنهاست.

تغبيير دادن موقعيت

   مهمترين اصل در مورد تغيير دادن يك موقعيت ناخوشايند واقع بيني است .شما

بايد اين حقيقت را بپذيريد كه بسياري از رويدادهاي زندگي كه منجر به  احساس 

افسردگي شما مي شوند خارج از كنترل شما هستند. بنابر اين سا زگارانه نيست كه

خودتان را با اين گونه افكار غير واقع بينانه ناراحت كنيد.

((چرا بايد اين اتفاق مي افتاد.))

((كاش طور ديگري عمل مي كردم.))

((اين منصفانه نيست.))

((كاش شانس ديگري داشتم.))

افراد افسرده  خود را ناتوان و درمانده  مي كنند ، زيرا بسياري از موقعيت ها را

ناخوشايند در نظر مي گيرند.(رودولت وذون، 1989) .  وقتي رويداد ناخوشايندي

درزندگي خارج ا زكنترلتان است به نفعتان است كه حقيقت را قبول كنيد وانرژيتان

را متمركز بر ارزيابيها و پاسخهاي مقابله اي خود كنيد. خود خوري كردن در باره

رويدادي كه نمي توانيد تغييرش دهيد هيچ نتيجه اي ندارد . رينولد نايبر در ((نيايش

آرامش )) خود اين اولين مهارت مقابله اي را اين طور جمع بندي مي كند

((خدايا به ما رحمت عطا كن تا چيزها يي را كه نمي توانيم تغيير دهيم با آرامش بپذيريم.شهامت عطا كن تا چيزهايي را كه بايد تغيير يابند تغييرشان بدهيم،وخرد عطا كن تابين اين دو تمايز قايل شويم)).


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 1,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
084_550692_7787.zip15.6k